THY’de Skandal Olay: Çalışanı Uçak Bagajında Unuttular!

Yaşam 16.03.2025 - 16:52, Güncelleme: 16.03.2025 - 16:52 1020+ kez okundu.
 

THY’de Skandal Olay: Çalışanı Uçak Bagajında Unuttular!

Türk Hava Yolları’nın (THY) Atina seferini gerçekleştiren bir uçağın bagaj bölümünde unutulan çalışan Ali Çelikten, 11 bin metre yükseklikte, -25 derece soğukta yaşam mücadelesi verdi.
İstanbul Havalimanı’nda THY'nin Atina seferini gerçekleştiren uçağın bagaj bölümünde unutulan yer hizmetleri çalışanı Ali Çelikten, 11 bin metre yükseklikte ve -25 derece soğukta yaşam mücadelesi verdi. Yaklaşık 1 saat boyunca havada kalan Çelikten, uçağın İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na acil iniş yapmasının ardından sağ olarak kurtarıldı. EKİP ARKADAŞLARI BAGAJ KAPAKLARINI KAPATINCA MAHSUR KALDI THY’nin İstanbul-Atina seferini gerçekleştirecek uçağın bagaj yükleme işlemi sırasında, yer hizmetleri personeli Ali Çelikten, ekip arkadaşlarıyla birlikte çalışıyordu. Ekip, yükleme tamamlandıktan sonra bagaj kapaklarını kapattı ve Çelikten, uçağın kargo bölümünde mahsur kaldı. Motorların çalışması nedeniyle sesini duyuramayan Çelikten, uçağın hareket etmesiyle birlikte donmamak için bagajların arasına sığınarak hayatta kalmaya çalıştı. Uçak kalktıktan kısa bir süre sonra, ekip arkadaşları Çelikten’in ortalıkta olmadığını fark etti. İlk olarak tuvalete gittiğini düşündüler ancak uzun süre kendisine ulaşamayınca durumdan şüphelenerek güvenlik kameralarını incelediler. Görüntülerde, Ali Çelikten’in uçağın kargo bölümünde kapalı kaldığı tespit edildi. Durumun bildirilmesi üzerine kule görevlileri, uçağın kaptan pilotuna bilgi verdi. İstanbul-Atina seferini gerçekleştiren THY uçağı, Ege Denizi üzerinde Yunan hava sahasına girdiği sırada geri dönme kararı aldı. UÇAK İZMİR'E ACİL İNİŞ YAPTI Yaklaşık 1 saatlik uçuşun ardından uçak, acil iniş için İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na yönlendirildi. Uçak indiğinde, bagaj bölümünde donmak üzere olan Ali Çelikten’e sağlık ekipleri müdahale etti. Vücudunun soğuktan ciddi şekilde etkilendiği belirlenen Çelikten’in her iki bacağı, 3,5 saat süren tıbbi müdahalenin ardından kısmen işlevini yeniden kazandı. "ORADA SAATLERCE AĞLADIM" Çelikten sosyal medya hesabından, hakkında yazılan bazı ithamlara cevap verdiği açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Söz konusu kişi benim. Yurt dışına gitme gibi bir düşüncem var ama bu şekilde değil! Uçakta unutuldum. Benim o durumda tek talihsizliğim, telefonumun körük asansöründe şarjda olması. Nedeni de gece vardiyasından çıkmış olmam. Ve telefon gece boyunca üstümde olduğu için vücut ısımdan dolayı şarjının hızlı azalması. 'İltica etmeye çalıştı' diyenler. o durumdaki çaresizliğimi düşünebiliyor musunuz? Kapalı, soğuğa dayanıksız ve havasız (sözde içeriye hava verilmiş) bir alanda kaldım. Saatlerce ağladım orada. Psikolojik ilaçlar kullanıyorum. İşsiz kaldım. Hastane hastane geziyorum şimdi. Şikayetlerimi doktorlara anlatıyorum. 'İltica etmeye çalışıyordu' diyenler orada 1 dakika çalışabilir mi? Sanmam.”
Türk Hava Yolları’nın (THY) Atina seferini gerçekleştiren bir uçağın bagaj bölümünde unutulan çalışan Ali Çelikten, 11 bin metre yükseklikte, -25 derece soğukta yaşam mücadelesi verdi.

İstanbul Havalimanı’nda THY'nin Atina seferini gerçekleştiren uçağın bagaj bölümünde unutulan yer hizmetleri çalışanı Ali Çelikten, 11 bin metre yükseklikte ve -25 derece soğukta yaşam mücadelesi verdi. Yaklaşık 1 saat boyunca havada kalan Çelikten, uçağın İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na acil iniş yapmasının ardından sağ olarak kurtarıldı.

EKİP ARKADAŞLARI BAGAJ KAPAKLARINI KAPATINCA MAHSUR KALDI

THY’nin İstanbul-Atina seferini gerçekleştirecek uçağın bagaj yükleme işlemi sırasında, yer hizmetleri personeli Ali Çelikten, ekip arkadaşlarıyla birlikte çalışıyordu. Ekip, yükleme tamamlandıktan sonra bagaj kapaklarını kapattı ve Çelikten, uçağın kargo bölümünde mahsur kaldı. Motorların çalışması nedeniyle sesini duyuramayan Çelikten, uçağın hareket etmesiyle birlikte donmamak için bagajların arasına sığınarak hayatta kalmaya çalıştı. Uçak kalktıktan kısa bir süre sonra, ekip arkadaşları Çelikten’in ortalıkta olmadığını fark etti. İlk olarak tuvalete gittiğini düşündüler ancak uzun süre kendisine ulaşamayınca durumdan şüphelenerek güvenlik kameralarını incelediler. Görüntülerde, Ali Çelikten’in uçağın kargo bölümünde kapalı kaldığı tespit edildi. Durumun bildirilmesi üzerine kule görevlileri, uçağın kaptan pilotuna bilgi verdi. İstanbul-Atina seferini gerçekleştiren THY uçağı, Ege Denizi üzerinde Yunan hava sahasına girdiği sırada geri dönme kararı aldı.

UÇAK İZMİR'E ACİL İNİŞ YAPTI

Yaklaşık 1 saatlik uçuşun ardından uçak, acil iniş için İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na yönlendirildi. Uçak indiğinde, bagaj bölümünde donmak üzere olan Ali Çelikten’e sağlık ekipleri müdahale etti. Vücudunun soğuktan ciddi şekilde etkilendiği belirlenen Çelikten’in her iki bacağı, 3,5 saat süren tıbbi müdahalenin ardından kısmen işlevini yeniden kazandı.

"ORADA SAATLERCE AĞLADIM"

Çelikten sosyal medya hesabından, hakkında yazılan bazı ithamlara cevap verdiği açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Söz konusu kişi benim. Yurt dışına gitme gibi bir düşüncem var ama bu şekilde değil! Uçakta unutuldum. Benim o durumda tek talihsizliğim, telefonumun körük asansöründe şarjda olması. Nedeni de gece vardiyasından çıkmış olmam. Ve telefon gece boyunca üstümde olduğu için vücut ısımdan dolayı şarjının hızlı azalması. 'İltica etmeye çalıştı' diyenler. o durumdaki çaresizliğimi düşünebiliyor musunuz? Kapalı, soğuğa dayanıksız ve havasız (sözde içeriye hava verilmiş) bir alanda kaldım. Saatlerce ağladım orada. Psikolojik ilaçlar kullanıyorum. İşsiz kaldım. Hastane hastane geziyorum şimdi. Şikayetlerimi doktorlara anlatıyorum. 'İltica etmeye çalışıyordu' diyenler orada 1 dakika çalışabilir mi? Sanmam.”

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.