TAYSAD: Türk Otomotiv Sektöründe Gerileme Riski Büyük!
TAYSAD: Türk Otomotiv Sektöründe Gerileme Riski Büyük!
Türkiye’nin otomotiv üretimi 2026’da 1,4 milyon adede düşebilir, küresel pazardaki konumu tehlikede. Sektör temsilcileri, sürdürülebilir üretim ve rekabet gücü için yapısal reform çağrısı yapıyor.
Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Türk otomotiv sektörüne ilişkin kritik uyarılarda bulundu. Derneğin yeni başkanı Yakup Birinci ve eski başkanı Albert Saydam, İstanbul’daki basın toplantısında üretimde düşüş ve yabancı yatırımcıların Türkiye’den çekilme eğilimine dikkat çekti.
Yakup Birinci, küresel otomotiv üretiminin 100 milyon adedin altında kaldığını ve Türkiye’de de üretimin 1,8 milyon adede gerilediğini belirtti. 2026’da bu rakamın 1,4 milyona kadar düşebileceğini vurgulayarak, rekabet gücünün korunmaması halinde Türkiye’nin küresel sıralamadaki yerinin sarsılabileceğini ifade etti.
'İLK 10'A GİRMEK YETMEZ KALICI OLMALIYIZ'
Türkiye’nin 2025’te küresel otomotiv üretiminde ilk 10’a girebileceğini belirten Birinci, bu başarının sürdürülebilmesi için üretimin 2 milyon adete yaklaşması gerektiğini söyledi. Birinci, “Aksi takdirde 10’unculuktan bir anda 15’inci sıraya düşmek işten bile değil” ifadelesini kullandı.
Eski başkan Albert Saydam ise Türkiye’de faaliyet gösteren bazı küresel otomotiv tedarikçilerinin artan maliyetler nedeniyle yatırımlarını gözden geçirdiğini belirtti. Saydam, "Yıllardır Türkiye’de üretim yapan, binlerce çalışanı bulunan ve alanında küresel lider konumunda olan bazı firmalar, yönetim kurulu düzeyinde Türkiye’deki varlıklarını sorgulamaya başladı. Hatta bu firmalardan biri, gelecek yıl fabrikalarından birini kapatmayı değerlendiriyor” dedi.
TAYSAD yönetimi, sektörün küresel rekabette güçlü kalması için devlet destekli yapısal reformların gerekli olduğunu vurguladı. Özellikle kur, enerji ve iş gücü maliyetlerinin yeniden ele alınması gerektiğini belirtti.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.