Gençler Günde 4,5 Saatini İnternette Geçiriyor!
Gençler Günde 4,5 Saatini İnternette Geçiriyor!
TBMM Çocuklara Karşı Şiddet ve İstismarı Araştırma Komisyonu’nda sunum yapan RTÜK İzleme ve Değerlendirme Dairesi, gençlerin günlük ortalama 4 saat 35 dakikasını internette geçirdiğini tespit etti.
TBMM Çocuklara Karşı Şiddet ve İstismarı Araştırma Komisyonu, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) yetkililerini dinlemek üzere dün bir toplantı gerçekleştirdi. Komisyon açılışında konuşan CHP İstanbul Milletvekili Suat Özçağdaş, toplantılara davet edilecek kişi ve kurumlara ilişkin sunduğu 100’e yakın önerinin ret yemesi üzerine, CHP milletvekilleri olarak komisyonu terk ettiklerini açıkladı.
Gelişmelerin ardından sunumlara geçildi ve ilk sunumu, RTÜK İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanı Murat Ellialtı gerçekleştirdi. RTÜK’ün yürüttüğü çalışmalardan bahseden Ellialtı, yayın içeriklerinin denetlendiğini ve zararlı içeriklerinin tespit edildiğini açıkladı.
“GENÇLER GÜNDE 4 SAAT 35 DAKİKA İNTERNET KULLANIYOR”
Saha araştırma sonuçlarını da paylaşan Ellialtı, konuşmasında şu ifadeleri kullandı:
“2024 yılında yaptığımız araştırmada, gençlerin günlük ortalama medya kullanımı süresinde internet 4 saat 35 dakikayla ilk sırada yer alıyor. Bunu 3 saat 40 dakikayla televizyon, 1 saat 27 dakikayla dijital platformlar ve 52 dakikayla radyo takip etmektedir. Her 10 gençten 9’unun sosyal medya hesabının olduğunu, her 10 gençten 4’ünün dijital yayın platformlarını izlediğini ortaya koyuyor. Ayrıca, ekran bağımlılık düzeyine baktığımızda her 10 gençten 4’ünün ekran bağımlılığı düzeyinin yüksek olduğunu tespit ettik.”
“AİLELER NASİHAT VERMEK YERİNE DİJİTAL DÜNYADA DOĞRU MODEL OLMALIDIR”
Ellialtı’nın konuşmasının ardından BTK Başkan Yardımcısı Dr. Abdulkerim Gün, komisyondaki milletvekillerini bilgilendirdi. Vatandaşları internetin risklerinden korumaya yönelik çalışmalar yürüttüklerini belirten Gün, 2023 yılında yapılan araştırma raporlarındaki verileri paylaştı ve “10 bin 475 öğrenci ve veliyle gerçekleştirdiğimiz araştırmada, mobil telefon kullanımının büyük ölçüde arttığını, internetin daha çok tüketim amaçlı kullanıldığını ve aşırı kullanımın akademik başarıyı olumsuz etkilediğini tespit ettik. Küçük yaş grupları içerik, büyük yaş grupları ise akran ilişkileri açısından risklerle karşı karşıya olduğu, ebeveynlerin çoğunun çocukların internetle ilgili yaşadığı sorunlardan habersiz. Çocuklar genellikle annelerinden veya arkadaşlarından destek alıyor. Ailelerin nasihat vermek yerine dijital dünyada doğru model olmaları ve çocuklarıyla daha fazla vakit geçirmelerinin büyük önem taşıdığı ortaya çıkmıştır. Ortaokul ve lise öğrencilerinin mobil telefon sahipliği yüzde 96 seviyesinde. Sosyal medya bağımlılığı riski ise lise öğrencilerinde yüzde 50, ortaokul öğrencilerinde yüzde 35 seviyesindedir.” ifadelerine yer verdi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.