Kart aidatı için aidatsız kart seçeneğinin sunulması ve müzakere şarttır.
Bankalar, Tüketici Kanunun 31 inci maddesinin 3 fırkasında yer alan ‘Kart çıkaran kuruluşlar, tüketicilere yıllık üyelik aidatı ve benzeri isim altında ücret tahsil etmedikleri bir kredi kartı türü sunmak zorundadır’ hükmüne göre tüketiciye ücretsiz kredi kartı seçeneği sunması keyfiyet değil zorunluluktur.
Banka, tüketiciye aidatsız kart sunar ve bunun yanı sıra da aidatlı kart kullandırmak için müzakere edip müşterinin tüketicinin onayını alırsa, aidatın alınması yasal hale gelebilir. Kredi kartı aidatının miktarı ve ödeme şekli konusunda banka ve müşteri arasında karşılıklı müzakere olmamışsa kart aidatı yasal değildir.
Tüketici ne yapmalı?
Kart aidat bedeli yansıtılan tüketici, eğer ücretli kartı bankayla müzakere edip kabul ederek almamışsa, bedelin iptali için bankaya başvuruda bulunmalı. Ayrıca tüketici, ücretli kartı kullanmaya devam etmek istemiyorsa ilgili kartı iptal edip, bankadan ücretsiz bir kredi kartı talep edebilir.
Ödemiş olduğu kart aidatının iadesi içinde hakem heyetlerine bizzat giderek ya da e-devlet uygulaması üzerinden ücretsiz olarak başvuruda bulunabilirler.
Av. İbrahim GÜLLÜ
TÜKONFED (Tüketici Konfederasyonu) Başkan Vekili
Anasayfa
Yazarlar
Av. İbrahim GÜLLÜ
Yazı Detayı
Bu yazı 247 kez okundu.
Kart Aidatında Tüketicinin Hakları
Kart aidatı için aidatsız kart seçeneğinin sunulması ve müzakere şarttır.
Bankalar, Tüketici Kanunun 31 inci maddesinin 3 fırkasında yer alan ‘Kart çıkaran kuruluşlar, tüketicilere yıllık üyelik aidatı ve benzeri isim altında ücret tahsil etmedikleri bir kredi kartı türü sunmak zorundadır’ hükmüne göre tüketiciye ücretsiz kredi kartı seçeneği sunması keyfiyet değil zorunluluktur.
Banka, tüketiciye aidatsız kart sunar ve bunun yanı sıra da aidatlı kart kullandırmak için müzakere edip müşterinin tüketicinin onayını alırsa, aidatın alınması yasal hale gelebilir. Kredi kartı aidatının miktarı ve ödeme şekli konusunda banka ve müşteri arasında karşılıklı müzakere olmamışsa kart aidatı yasal değildir.
Tüketici ne yapmalı?
Kart aidat bedeli yansıtılan tüketici, eğer ücretli kartı bankayla müzakere edip kabul ederek almamışsa, bedelin iptali için bankaya başvuruda bulunmalı. Ayrıca tüketici, ücretli kartı kullanmaya devam etmek istemiyorsa ilgili kartı iptal edip, bankadan ücretsiz bir kredi kartı talep edebilir.
Ödemiş olduğu kart aidatının iadesi içinde hakem heyetlerine bizzat giderek ya da e-devlet uygulaması üzerinden ücretsiz olarak başvuruda bulunabilirler.
Av. İbrahim GÜLLÜ
TÜKONFED (Tüketici Konfederasyonu) Başkan Vekili
Ekleme
Tarihi: 04 Şubat 2025 - Salı
Kart Aidatında Tüketicinin Hakları
Yazıya ifade bırak !
Bu yazıya hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.