Av. İbrahim GÜLLÜ
Köşe Yazarı
Av. İbrahim GÜLLÜ
 

Kargonuzu teslim alırken dikkatli olun

Dolandırıcıların yeni yöntemlerinin biri de kargo teslimatı. Kargo paketiniz olduğunu söyleyerek, teslimat için gelen dolandırıcılar, altına senet yerleştirdikleri ve üzerini imza alanına denk gelecek şekilde kestikleri teslim kağıdına imza attırıyorlar. Tüketici, teslim kağıdı imzaladığını zannederken, aslında kendisini borçlu hale getiren bir senede imza atmış oluyor.  Bu tür dolandırıcılıklara karşı hem tüketicilerin hem de kargo şirketlerinin dikkat etmesi ve alması gereken tedbirler bulunmaktadır.  Dolandırıcılık eylemlerinin önüne geçebilmek için;  Kargo şirketleri pandemi döneminde uygulanmaya başlayan telefona kod sistemini yaygınlaştırmalı ve alıcıya imza attırma uygulamalarından vazgeçmelidir. Kuryelerin firmayı tanıtıcı kıyafet ve kıyafette ise kargo personeli kimliğini görünür şekilde taşımaları gerekir. Kargo tesliminin öncesinde ve sonrasında alıcıya teslimata ilişkin uyarı mesajları göndermelidir.  Tüketici kargosunu kod olmadan alamıyor ve imza ile teslim almak zorunda kalıyorsa imzası yerine paraf kullanmayı tercih etmeli. İmza atacağı belgeyi kuryenin elinden alıp, altında senet olup olmadığını kontrol etmelidir. İmza kutucuğunun dışına da mutlaka imzasını taşırmalıdır ki evrak sahteciliği anlaşılabilsin.  Tüketici dolandırılmış ise hemen C. Savcılığına suç duyurusunda bulunmalıdır. Kargo şirketine ve Ulaştırma Bakanlığına da konuyu bildirmelidir. Av. İbrahim GÜLLÜ  TÜKONFED (Tüketici Konfederasyonu) Başkan Vekili 
Ekleme Tarihi: 13 Ocak 2025 - Pazartesi
Av. İbrahim GÜLLÜ

Kargonuzu teslim alırken dikkatli olun

Dolandırıcıların yeni yöntemlerinin biri de kargo teslimatı. Kargo paketiniz olduğunu söyleyerek, teslimat için gelen dolandırıcılar, altına senet yerleştirdikleri ve üzerini imza alanına denk gelecek şekilde kestikleri teslim kağıdına imza attırıyorlar. Tüketici, teslim kağıdı imzaladığını zannederken, aslında kendisini borçlu hale getiren bir senede imza atmış oluyor. 
Bu tür dolandırıcılıklara karşı hem tüketicilerin hem de kargo şirketlerinin dikkat etmesi ve alması gereken tedbirler bulunmaktadır. 
Dolandırıcılık eylemlerinin önüne geçebilmek için; 
Kargo şirketleri pandemi döneminde uygulanmaya başlayan telefona kod sistemini yaygınlaştırmalı ve alıcıya imza attırma uygulamalarından vazgeçmelidir. Kuryelerin firmayı tanıtıcı kıyafet ve kıyafette ise kargo personeli kimliğini görünür şekilde taşımaları gerekir. Kargo tesliminin öncesinde ve sonrasında alıcıya teslimata ilişkin uyarı mesajları göndermelidir. 
Tüketici kargosunu kod olmadan alamıyor ve imza ile teslim almak zorunda kalıyorsa imzası yerine paraf kullanmayı tercih etmeli. İmza atacağı belgeyi kuryenin elinden alıp, altında senet olup olmadığını kontrol etmelidir. İmza kutucuğunun dışına da mutlaka imzasını taşırmalıdır ki evrak sahteciliği anlaşılabilsin. 
Tüketici dolandırılmış ise hemen C. Savcılığına suç duyurusunda bulunmalıdır. Kargo şirketine ve Ulaştırma Bakanlığına da konuyu bildirmelidir.
Av. İbrahim GÜLLÜ 
TÜKONFED (Tüketici Konfederasyonu) Başkan Vekili 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.