Logistech Fuarı İzmirde Gerçekleşti: Fuarın Gözdesi Hilal Trans Oldu!

Bilim-Teknoloji 14.09.2024 - 11:10, Güncelleme: 14.09.2024 - 11:39 1868+ kez okundu.
 

Logistech Fuarı İzmirde Gerçekleşti: Fuarın Gözdesi Hilal Trans Oldu!

İzmir'de 3.'sü düzenlenen ve Akdeniz'in en büyük lojistik fuarı olarak bilinen Logistech Lojistik Fuarı'nda sektörün önde gelen firmaları kapılarını ziyaretçilerine açtı.
Dünyanın dört bir yanına ihracat yapan firmalar müşterilerini ağırladı. Fuarın gözdesi ise yapay zeka kullanımı ile müşterilerini mest eden Hilal Trans oldu. Uluslararası lojistik sektöründe sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamaların önemi gün geçtikçe artıyor. Karbon Ayak İzi imzası da müşterilerin en çok dikkat ettiği konuların başında geliyor. Çünkü lojistik sektöründe karbon salınımının doğaya verdiği zarar kaçınılmaz. Müşterilerin de tedarikçi seçimi konusunda dikkat ettiği temel husus kuşkusuz ki 'çevre dostu' uygulamalar. Hilal Trans Uluslararası Nakliyat A.Ş. Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Furkan Aras, pazar hedeflerini, teknolojik gelişmelere ayak uydurma ve yapay zeka kullanımının sektör bazlı önemini Sarıyer Söz Gazetesi'nden Aykut Metehan'a anlattı. Uluslararası lojistik sektöründe sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamalar giderek önem kazanıyor. Hilal Trans olarak bu alanda attığınız adımlardan bahseder misiniz? Artan popülasyon sebebiyle bazı düzenlemeler Avrupa tarafında yürürlüğe girdi. Biz de buna istinaden yeşil lojistik başlığı adı altında bazı aksiyonlar almış durumdayız. Bunların en başında biz ro-ro ve ro-lo taşımacılığına önem verdik ve buradaki hacmimizi her geçen gün artırıyoruz. Geçen yıl İstanbul'dan Slovakya/Pratislava'ya tren hattı uygulamamızı başlattık. Her hafta 3 adet trenle bu servisi müşterilerimize sağlıyoruz. Bununla birlikte Pendik'ten İtalya/Trieste ro-ro hattı mevcut. Oradaki hacmimiz daha önce hiç yokken oradaki hacmimizi artırıyoruz. Burada kara yolunun olumsuz sonuçlarından olan karbon emisyonunu azaltan bir taşıma yöntemi olduğu için biz de bu vesileyle çevreye katkı sağlayacak çözümler üretmiş bulunuyoruz. Yine yakın zamanda 2 ay önce Sakarya/Karasu'dan, Romanya Köstence'ye yeni bir ro-lo hattının başlamasına sebep olduk. Oradaki hattın da en büyük destekçilerinden biriyiz. İstanbul'dan Bratislava nereden baksanız 2 bin kilometre. Biz 2 bin kilometreyi karayoluyla değil trenle gitmeye başladık. Pendik'ten Trieste'ye deniz yoluyla giderek oradaki karbon salınımını da azaltmış oluyoruz.  Teknolojik yenilikler ve dijitalleşme, lojistik sektöründe büyük bir dönüşüm yaratıyor. Hilal Trans bu dönüşümlere nasıl uyum sağlıyor? Biz yapay zeka destekli takip sistemini uygulayacak belki de ilk uluslararası Taşımacılık şirketi olacağız. Başka yatırımlar yapan firmalar var ancak bizim uyguladığımız yapay zeka destekli çözüm, insan faktörünü tamamen aradan çıkarabilecek bir formül. Tabi biz bunu istersek yapacağız. Bunu istemiyoruz. Bizim istediğimiz şey kusursuz bir hizmet sunmak ve verimliliği maksimum seviyeye çıkarmak. Siparişin müşteriden teslim alındığı aşamadan, alıcıya teslim edilmesine kadar, malın namlusunun hesaplanmasından fatura kesimine kadar, müşterinin istediği her an aracın nerede olduğunu otomatik görebileceği yapay zeka destekli bir hizmet bu. Şuan test aşamasında. Müşterimiz bir portal üzerinden siparişi girdiği andan itibaren hiçbir insan dahil olmadan müşteriye otomatik olarak araç atanıyor. Aracın her hareketi anbean müşterinin takibinde oluyor. Şoförden tek istenen de teslim evrağının sisteme işlenmesi. Bu sistemi basitçe 'Getir'uygulamasına benzetebiliriz. Hilal Trans olarak önümüzdeki 5 yıl içinde nasıl bir büyüme hedefliyorsunuz ve uluslararası pazardaki hedefleriniz nelerdir? Biz hizmet ağımızı genişletmek istiyoruz. Şu anda Asya ülkelerinde yokuz. Asya pazarında bir hacim yakalamak o pazarda yerimizi almak istiyoruz. Türkiye içerisinde yurtiçi konteyner taşımacılığı alanında bir hacim hedefliyoruz. Büyüme olarak da bizim gelirlerimiz döviz bazında. Yıllık yüzde 6-7 bandında bir büyüme hedefimiz mevcut. Bu büyüme ile 5 yıl sonunda iyi bir noktada olmak istiyoruz. Polonya, Çekya, Macaristan, Slovakya, Balkanlar, Baltık ülkeleri... Bu bölgelerde sektör birincisiyiz. Bu bölgelerde taşımacılık dediğimiz zaman herkesin aklına Hilal Trans geliyor. Almanya hattımızı açtık. Her hafta 6-7 araçlık bir grupaj çıkışlarımız oluyor Almanya'ya. 5 yıl sonunda da Asya ülkekeri ve Rusya'ya grupaj hizmet sağlamak istiyoruz. Sizi pazardaki diğer büyük firmalardan ayıran en önemli özellik nedir? Bilgi çağında yaşıyoruz. Bilgiye sahip olan bir adım öne geçmiş oluyor. Bütün bu yapmış olduğumuz yatırımlar hayata geçirmek istediğimiz yeni projeler aslında bu bilgi akışının doğru bir şekilde yönetilebilmesi ile ilgili. Bizim en önemli felsefemiz ve bizi diğerlerinden ayıran en temel unsur esnekliğimiz. Biz hem yabancı plakalı araçlarımızla hem mevcut filomuzla bugüne kadar hep müşterilerimizin ekstra, olağan dışı talepelrine bile dönüş sağladık. Onlara hiçbir zaman hayır demedik. Biz 32 yıllık bir fimayız. Bizimle çalışmaya başlayan 32 yıllık firmalarımız (müşterilerimiz) mevcut. Yani bizimle çalıştıktan sonra müşteirlerimiz bizi bırakmak istemezler. Biz malınızı 2 günde 3 günde getiremeyiz demeyiz. Bizim her zaman B ve C planımız hazırdır. Hızlı aksiyon almamız bizi diğer şirketlerden ayıran en büyük özelliğimizdir. Bizim '4D Kuralı'mız var; Doğru bilgiyi, doğru yerde, doğru zamanda doğru kişiye verme. Bu kuralı uyguladığınızda müşteriden kopma şansınız yok.
İzmir'de 3.'sü düzenlenen ve Akdeniz'in en büyük lojistik fuarı olarak bilinen Logistech Lojistik Fuarı'nda sektörün önde gelen firmaları kapılarını ziyaretçilerine açtı.

Dünyanın dört bir yanına ihracat yapan firmalar müşterilerini ağırladı. Fuarın gözdesi ise yapay zeka kullanımı ile müşterilerini mest eden Hilal Trans oldu.

Uluslararası lojistik sektöründe sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamaların önemi gün geçtikçe artıyor. Karbon Ayak İzi imzası da müşterilerin en çok dikkat ettiği konuların başında geliyor. Çünkü lojistik sektöründe karbon salınımının doğaya verdiği zarar kaçınılmaz. Müşterilerin de tedarikçi seçimi konusunda dikkat ettiği temel husus kuşkusuz ki 'çevre dostu' uygulamalar.

Hilal Trans Uluslararası Nakliyat A.Ş. Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Furkan Aras, pazar hedeflerini, teknolojik gelişmelere ayak uydurma ve yapay zeka kullanımının sektör bazlı önemini Sarıyer Söz Gazetesi'nden Aykut Metehan'a anlattı.

Uluslararası lojistik sektöründe sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamalar giderek önem kazanıyor. Hilal Trans olarak bu alanda attığınız adımlardan bahseder misiniz?

Artan popülasyon sebebiyle bazı düzenlemeler Avrupa tarafında yürürlüğe girdi. Biz de buna istinaden yeşil lojistik başlığı adı altında bazı aksiyonlar almış durumdayız. Bunların en başında biz ro-ro ve ro-lo taşımacılığına önem verdik ve buradaki hacmimizi her geçen gün artırıyoruz. Geçen yıl İstanbul'dan Slovakya/Pratislava'ya tren hattı uygulamamızı başlattık. Her hafta 3 adet trenle bu servisi müşterilerimize sağlıyoruz. Bununla birlikte Pendik'ten İtalya/Trieste ro-ro hattı mevcut. Oradaki hacmimiz daha önce hiç yokken oradaki hacmimizi artırıyoruz. Burada kara yolunun olumsuz sonuçlarından olan karbon emisyonunu azaltan bir taşıma yöntemi olduğu için biz de bu vesileyle çevreye katkı sağlayacak çözümler üretmiş bulunuyoruz. Yine yakın zamanda 2 ay önce Sakarya/Karasu'dan, Romanya Köstence'ye yeni bir ro-lo hattının başlamasına sebep olduk. Oradaki hattın da en büyük destekçilerinden biriyiz. İstanbul'dan Bratislava nereden baksanız 2 bin kilometre. Biz 2 bin kilometreyi karayoluyla değil trenle gitmeye başladık. Pendik'ten Trieste'ye deniz yoluyla giderek oradaki karbon salınımını da azaltmış oluyoruz. 

Teknolojik yenilikler ve dijitalleşme, lojistik sektöründe büyük bir dönüşüm yaratıyor. Hilal Trans bu dönüşümlere nasıl uyum sağlıyor?

Biz yapay zeka destekli takip sistemini uygulayacak belki de ilk uluslararası Taşımacılık şirketi olacağız. Başka yatırımlar yapan firmalar var ancak bizim uyguladığımız yapay zeka destekli çözüm, insan faktörünü tamamen aradan çıkarabilecek bir formül. Tabi biz bunu istersek yapacağız. Bunu istemiyoruz. Bizim istediğimiz şey kusursuz bir hizmet sunmak ve verimliliği maksimum seviyeye çıkarmak. Siparişin müşteriden teslim alındığı aşamadan, alıcıya teslim edilmesine kadar, malın namlusunun hesaplanmasından fatura kesimine kadar, müşterinin istediği her an aracın nerede olduğunu otomatik görebileceği yapay zeka destekli bir hizmet bu. Şuan test aşamasında. Müşterimiz bir portal üzerinden siparişi girdiği andan itibaren hiçbir insan dahil olmadan müşteriye otomatik olarak araç atanıyor. Aracın her hareketi anbean müşterinin takibinde oluyor. Şoförden tek istenen de teslim evrağının sisteme işlenmesi. Bu sistemi basitçe 'Getir'uygulamasına benzetebiliriz.

Hilal Trans olarak önümüzdeki 5 yıl içinde nasıl bir büyüme hedefliyorsunuz ve uluslararası pazardaki hedefleriniz nelerdir?

Biz hizmet ağımızı genişletmek istiyoruz. Şu anda Asya ülkelerinde yokuz. Asya pazarında bir hacim yakalamak o pazarda yerimizi almak istiyoruz. Türkiye içerisinde yurtiçi konteyner taşımacılığı alanında bir hacim hedefliyoruz. Büyüme olarak da bizim gelirlerimiz döviz bazında. Yıllık yüzde 6-7 bandında bir büyüme hedefimiz mevcut. Bu büyüme ile 5 yıl sonunda iyi bir noktada olmak istiyoruz. Polonya, Çekya, Macaristan, Slovakya, Balkanlar, Baltık ülkeleri... Bu bölgelerde sektör birincisiyiz. Bu bölgelerde taşımacılık dediğimiz zaman herkesin aklına Hilal Trans geliyor. Almanya hattımızı açtık. Her hafta 6-7 araçlık bir grupaj çıkışlarımız oluyor Almanya'ya. 5 yıl sonunda da Asya ülkekeri ve Rusya'ya grupaj hizmet sağlamak istiyoruz.

Sizi pazardaki diğer büyük firmalardan ayıran en önemli özellik nedir?

Bilgi çağında yaşıyoruz. Bilgiye sahip olan bir adım öne geçmiş oluyor. Bütün bu yapmış olduğumuz yatırımlar hayata geçirmek istediğimiz yeni projeler aslında bu bilgi akışının doğru bir şekilde yönetilebilmesi ile ilgili. Bizim en önemli felsefemiz ve bizi diğerlerinden ayıran en temel unsur esnekliğimiz. Biz hem yabancı plakalı araçlarımızla hem mevcut filomuzla bugüne kadar hep müşterilerimizin ekstra, olağan dışı talepelrine bile dönüş sağladık. Onlara hiçbir zaman hayır demedik. Biz 32 yıllık bir fimayız. Bizimle çalışmaya başlayan 32 yıllık firmalarımız (müşterilerimiz) mevcut. Yani bizimle çalıştıktan sonra müşteirlerimiz bizi bırakmak istemezler. Biz malınızı 2 günde 3 günde getiremeyiz demeyiz. Bizim her zaman B ve C planımız hazırdır. Hızlı aksiyon almamız bizi diğer şirketlerden ayıran en büyük özelliğimizdir. Bizim '4D Kuralı'mız var;
Doğru bilgiyi, doğru yerde, doğru zamanda doğru kişiye verme. Bu kuralı uyguladığınızda müşteriden kopma şansınız yok.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.