Bitmeyen Hızlı Tren Projesi

Ekonomi 19.01.2025 - 12:47, Güncelleme: 19.01.2025 - 12:47 463 kez okundu.
 

Bitmeyen Hızlı Tren Projesi

2013 yılında 4,3 milyar TL maliyetle başlayıp üç yılda tamamlanması planlanan Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi, 12 yıl geçmesine rağmen tamamlanamadı. 2025 itibarıyla maliyeti 83,5 milyar TL’ye ulaştı.
2013 yılında “Bin 80 günde tamamlanacak” iddiasıyla temeli atılan Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi, üzerinden geçen 12 yıla rağmen tamamlanamadı. 4,3 milyar TL olarak açıklanan proje maliyeti, her yıl artarak 2025 itibarıyla 83,5 milyar TL’ye ulaştı. Böylece maliyet, başlangıçtaki tutarın 19 katına çıktı. HER SEÇİMDE GÜNDEME GELDİ İktidarın kamu yatırımlarını seçim malzemesi haline getirmesi eleştirilere neden olurken, Ankara-İzmir hattındaki belirsizlik devam ediyor. Proje, 2022 yılında 47,1 milyar TL’ye, 2023’te ise 62,5 milyar TL’ye revize edilmesine rağmen tamamlanamadı. KARA DELİK HALİNE GELEN MALİYETLER Projenin yıllara göre artan maliyeti bütçe üzerinde büyük bir yük oluşturdu: 2020: 16,4 milyar TL 2021: 18,1 milyar TL 2022: 24,9 milyar TL 2023: 62,1 milyar TL 2024: 64,4 milyar TL 2025: 83,5 milyar TL BEŞ BAKAN GÖRDÜ, HALA BİTİRİLEMEDİ 2013 yılında Binali Yıldırım’ın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı döneminde temeli atılan proje, bugüne kadar altı bakanın görev dönemini gördü: Lütfi Elvan: 2013-2015 Ahmet Arslan: 2016-2018 Mehmet Cahit Turhan: 2018-2020 Adil Karaismailoğlu: 2020-2023 Abdulkadir Uraloğlu: 2023- Proje, bu süreçte bitirilememesiyle eleştirilerin hedefinde olmaya devam ediyor.
2013 yılında 4,3 milyar TL maliyetle başlayıp üç yılda tamamlanması planlanan Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi, 12 yıl geçmesine rağmen tamamlanamadı. 2025 itibarıyla maliyeti 83,5 milyar TL’ye ulaştı.

2013 yılında “Bin 80 günde tamamlanacak” iddiasıyla temeli atılan Ankara- İzmir Hızlı Tren Projesi, üzerinden geçen 12 yıla rağmen tamamlanamadı. 4,3 milyar TL olarak açıklanan proje maliyeti, her yıl artarak 2025 itibarıyla 83,5 milyar TL’ye ulaştı. Böylece maliyet, başlangıçtaki tutarın 19 katına çıktı.

HER SEÇİMDE GÜNDEME GELDİ

İktidarın kamu yatırımlarını seçim malzemesi haline getirmesi eleştirilere neden olurken, Ankara- İzmir hattındaki belirsizlik devam ediyor. Proje, 2022 yılında 47,1 milyar TL’ye, 2023’te ise 62,5 milyar TL’ye revize edilmesine rağmen tamamlanamadı.

KARA DELİK HALİNE GELEN MALİYETLER

Projenin yıllara göre artan maliyeti bütçe üzerinde büyük bir yük oluşturdu:

2020: 16,4 milyar TL
2021: 18,1 milyar TL
2022: 24,9 milyar TL
2023: 62,1 milyar TL
2024: 64,4 milyar TL
2025: 83,5 milyar TL

BEŞ BAKAN GÖRDÜ, HALA BİTİRİLEMEDİ

2013 yılında Binali Yıldırım’ın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı döneminde temeli atılan proje, bugüne kadar altı bakanın görev dönemini gördü:

Lütfi Elvan: 2013-2015
Ahmet Arslan: 2016-2018
Mehmet Cahit Turhan: 2018-2020
Adil Karaismailoğlu: 2020-2023
Abdulkadir Uraloğlu: 2023-
Proje, bu süreçte bitirilememesiyle eleştirilerin hedefinde olmaya devam ediyor.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.