Plaka Yenileme İşlemlerinde Yeni Sistem: Noter Zorunluluğu Kalktı!
Plaka Yenileme İşlemlerinde Yeni Sistem: Noter Zorunluluğu Kalktı!
Yeni düzenleme ile birlikte kayıp plaka işlemleri, ad soyad güncellemesi ve araç tescil belgesi oluşturulması gibi işlemler artık e-Devlet'ten yapılabilecek. Ayrıca, kayıp plaka için noter zorunluluğu ise yeni düzenleme ile kalktı.
Bugün Resmi Gazete’de yayımlanan düzenleme ile araç plaka yenileme işlemleri kolaylaştırıldı. Artık kayıp plakaların yenilenmesi işlemi e-Devlet’ten yapılabilecek. Notere gitmeye gerek kalmayacak. Araç devri durumundaki plaka işlemleri ise noterden yapılmaya devam edecek.
NOTER ZORUNLULUĞU KALKTI
Eski düzenlemede kayıp plakaların yenilenmesi için Trafik Şube Müdürlüğü’ne başvuru yapıp plakanın kaybolduğuna dair dilekçe doldurulması ve ardından notere gidip kayıp plaka beyanında bulunulması gerekiyordu. Sonrasında Şoförler Odası’na gidip plaka basım süreci tamamlanıyordu. Yeni düzenlemede ise noter zorunluluğu ve Trafik Şube Müdürlüğü’ne gidilmesi zorunluluğu. e-Devlet üzerinden kayıp plaka başvurusu yaptıktan sonra Şoförler Odası’na giderek kayıp plakanızı yenileyebileceksiniz. Noter zorunluluğunun kalkmasıyla birlikte araç sahiplerinin notere ödemesi gereken 54 TL’lik kayıp plaka bedelinden tasarruf sağlanacak.
RESMİ GAZETEDE YAYIMLANDI
Resmi Gazete'de şu ifadelere yer verildi:
"Kaybedilen bir tescil plakasının yeniden basımı için plaka basım talep belgesi oluşturulması, iletişim bilgilerinin güncellenmesi ve araca ait özet tescil bilgileri raporu oluşturulması işlemleri e-Devlet üzerinden yapılabilir."
BUGÜNDEN İTİBAREN YÜRÜRLÜĞE GİRDİ
Öte yandan plaka kaybının yanı sıra ad-soyad gibi iletişim bilgilerinin güncellenmesi ve araç tescil belgesi oluşturulması işlemleri de artık e-Devlet üzerinden yapılabiliyor. Söz konusu düzenleme 4 Aralık 2024 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.