Büyükdere Mahallesi Muhtarı Ali Yazıcı Mahallesinin Sorunlarını Anlattı

Gündem 24.07.2024 - 12:22 975+ kez okundu.

Büyükdere Mahallesi Muhtarı Ali Yazıcı, Sarıyer Söz Gazetesi'ne özel açıklamalarda bulundu. Mahallenin sorunlarından ve çözüm önerilerinden bahseden Yazıcı, Büyükdere Mahallesi'ndeki kanal çalışmasının tamamlanmasını istedi.
Sarıyer Söz Gazetesi'nin muhtar ziyaretleri kapsamında Büyükdere Mahallesi Muhtarı Ali Yazıcı ile bir araya geldik. Mahallesindeki ilaçlama çalışmalarından, açılacak olan sosyal tesisten ve kanal projesinden bahseden yazıcı, "Bu kanal projesi tamamlanırsa mahllece rahatlayacağız" dedi.  "TRAFİK SORUNU HATSAFHADA" Büyükdere'mizin başlıca sorunları var tabi ki, nedir trafik sorunu. Büyükdere'de düğün salonları var kafeler var, dolayısıyla İstanbul'un başka semtlerinden insanlar buraya gelince ister istemez burada bir trafik sorunu oluyor ki trafik sorunu burada hatsafhada. Trafikle ilgili büyük sıkıntı yaşıyoruz. Mahallemizde bir takım srounlarımız elbette oluyor. Belediyemiz daha yeni belediye, 4 ay önce yönetimi değiştirdi. Ama sorularımızın yavaş yavaş çözüleceğine inanıyoruz. Şu anda hizmetimizi alıyoruz. Zaten buraya gelirken dikkat ettiyseniz muhtarlığımızın hemen yan tarafında çevre düzenleme çalışmaları başlamış. Yine büyükderemizde yaklaşık 12-13 alanda pakların yenileme çalışmaları başladı. AYDINLATMA SORUNUNUN YANI SIRA BOĞULMA VAKALARI EN BÜYÜK PROBLEM Sarıyer olarak baktığımızda hadsizlik etmek istemem ama kendi fikrimi paylaşacak olursam, Sarıyer'deki şehidimizinde adının geçtiği Şehit Mithat Yılmaz caddesi bence daha güzel görünmelidir. Aydınlatma çok az seviyede. Ağaçların düzenlenmesi gerekiyor. Sarıyer Merkez muhtarımız da illaki bunu dile getiriyordur. Yazın gelmesiyle farklı semtlerden Sarıyer'e gelen insanların denize düşerek boğulma olayları bu ara sık sık duyduğumuz üzücü hadiselerden bir kaçı. Her gün 2-3 tane denize düşüp boğulma vaksıyla karşı karşıya kalıyoruz. Hadsizlik etmiyim ama Kısırkaya, Gümüşdere gibi yerlerde yetkililerin önlem alması gerekir. Her gün basında duyduğumuz Sarıyer'de boğulma olayları bizleri üzüyor. İsterim ki semtim güzelliğiyle şirinliğiyle dile gelsin isterim ama benim semtimin boğulma olaylarıyla dile gelmesi beni açıkçası üzüyor. Lafım nereye giderse yetkililerin bu bölgelerde bir an önce önlem almasını istiyoruz, kahroluyoruz. Ben çok iyi biliyorum ki vefat eden insanlar bölgeyi bilmediklerinden kaynaklı bu vakalar gerçekleşiyor. Çünkü o bölgeler denize girmeye müsait değil. "KANAL PEOJESİNİN TAMAMLANMASINI İSTİYORUZ" Bizim büyükderemizin şu an da kanal sorunu var. Bu kanal Sarıyer'den başladı, eski başkanlık binamızın önünde kaldı. Bu devam edecek dediler onu bekliyoruz. O da geldiği zaman biz ciddi anlamda semtimizde rahatlıycaz çünkü artık sahillerimizde vatandaşımız denize girmeye başladı. Daha önceden girilmiyordu çünkü kaçak denilen kanallar denize akıyordu. Sarıyer merkezden başlayarak eski başkanlık binamızın önüne kadar, büyük geniş yüksek küntler döşendi. Ama gelin görün ki şurada kaldı, tahminimce 350-400 metre mesafe daha devam edip bitirilecek. Tabi yarım bırakılmış olması sebebiyle gerek bizim kafamızda soru işareti gerekse vatandaşın kafasında soru işareti bırakıyor. Her gün 2-3 vatandaşımız 'muhtarım devam etmeyecek mi?' diye bu projeyi soruyor ama net bir şey söyleyemiyoruz. Büyükşehir Belediyemiz ve İSKİ'den bu projenin bir an evvel tamamlanmasını istiyoruz. Çünkü insanlar artık plajara gidemedikleri için kendi imkanlarıyla denize giriyorlar. Sahillerimiz kısmende olsa yüzde 60 oranında temizlendi. Sarıyer'den buraya kadar gelipte 350 metre mesafenin yaklaşık 1 buçuk yıldır tamamlanmaması tahminimce ihaleyle alakalıdır. Bu sorunu Büyükşehir Belediyemiz ve İSKİ Genel Müdürlüğüne taşıdık en kısa sürede tamamlanacak denildi, bekliyoruz. İLAÇLAMALAR HAFTADA 2 GÜNE ÇIKARTILMIŞ Diğer mahallelerde olduğu gibi Büyükdere'de de ilaçlama ile ilgili eksiklikler vardı. Vatandaştan gelen talepler doğrultusunda biz yetkililerimize haftada 1 gün ilaçlamanın yetersiz olduğunu ilettik, onlarda dolayısıyla dikkate aldılar. Büyükdere'de ilaçlama haftada 2'ye çıkarıldı, kısmende olsa biraz rahatladık. "KAPSAMLI BALIK ÇARŞISI OLSA 38 MAHALLEDE FAYDALANIR" Bizim balık pazarımız var ama genel bir balık pazarı değil. Buradaki amatör sandalcılar tutup getirip, satıyor. Bizim balık çarşımızda vatandaşımız sabahtan akşama kadar tutup getirdiği balığı satıyor. Geniş, kapsamlı bir balık çarşısı değil orası. Sarıyerimizde kapsamlı bir balık çarşısı olursa ileride, 38 mahallemiz de bundan faydalanır diye düşünüyorum. OKTAY BAŞKAN'DAN SOSYAL TESİS MÜJDESİ Sarıyer Belediyemizin Kireçburnu'nda yakın bir zaman içinde vatandaşa açık hale getireceği bir tesis çalışması olacakmış. Haydar Aliyev parkının hemen karşısında olması planlanıyormuş. Onun yanı sıra ben bile mesela ailemi alıp İstinye'deki Büyükşehir Belediyemizin sosyal tesislerine gidiyoruz. Şu anda sadece orada Büyükşehir Belediyemizin bir sosyal tesisi var. Geçenlerde Oktay başkanımız bir müjde verdi, Haydar Aliyev parkının karşısına kurulacak sosyal tesis insanımızı biraz olsun rahatlatır. İstinye'ye gitmektense oraya gideriz diye düşünüyorum. Ben Büyükdere'de bir sosyal tesis olmasını çok isterim ama vatandaş gibi bende beklenti içindeyim.

"TRAFİK SORUNU HATSAFHADA"

AYDINLATMA SORUNUNUN YANI SIRA BOĞULMA VAKALARI EN BÜYÜK PROBLEM

"KANAL PEOJESİNİN TAMAMLANMASINI İSTİYORUZ"

İLAÇLAMALAR HAFTADA 2 GÜNE ÇIKARTILMIŞ

"KAPSAMLI BALIK ÇARŞISI OLSA 38 MAHALLEDE FAYDALANIR"

OKTAY BAŞKAN'DAN SOSYAL TESİS MÜJDESİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.