Titanic'in 10 Nisan 1912'de Başlayıp Hazin Sonla Biten Yolculuğu

Dünya 10.04.2025 - 16:16, Güncelleme: 10.04.2025 - 16:29
 

Titanic'in 10 Nisan 1912'de Başlayıp Hazin Sonla Biten Yolculuğu

10 Nisan 1912'de insanlık tarihinin en trajik facialarından biri yaşandı. İngiltere'nin Southampton limanından ayrılan Titanic, 'asla batmaz' denilerek okyanusa açıldı. Hedefi New York limanıydı ancak beş gün sonra, 15 Nisan sabahı bir buzdağına çarparak Atlantik Okyanusu'nun derinliklerine gömüldü. Bu olay, denizcilik tarihinin en büyük felaketlerinden biri olarak kayıtlara geçti.
Titanic, 20'nci yüzyılın en büyük yolcu gemisi olarak inşaa edilmişti. 269 metre uzunluğunda ve 46 bin ton ağırlığındaydı. Gemide toplam 2 bin 229 yolcu ve mürettebat bulunuyordu. 16 adet su geçirmez bölme ile donatılmış olması, onun 'asla batmaz' olarak tanıtılmasına neden oldu. İç tasarımı ise dönemin otellerini kıskandıracak kadar gösterişliydi. TÜM UYARILARA RAĞMEN YOLUNA DEVAM ETTİ Titanic, kuzeye ilerledikçe buzdağı uyarıları artmaya başladı. Pek çok uyarıya rağmen gemi yüksek hızla yoluna devam etti. 14 Nisan gecesi gözlemciler bir buzdağı fark etti ancak her şey için artık çok geçti. Geminin iskele tarafı buzdağına çarptı ve birkaç su geçirmez bölme birden zarar gördü. Saatler içinde gemi ağır ağır su almaya başladı. Titanic’te sadece bin 178 kişilik cankurtaran botu bulunuyordu ve bu sayı gemideki yolcuların yarısından bile azdı. Ortaya çıkan kargaşa ve yetersiz hazırlık yüzünden yüzlerce kişi denize atlamak zorunda kaldı. BİN 500 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ Faciada yaklaşık bin 514 kişinin hayatını kaybettiği biliniyor. Kurtarılan yaklaşık 710 kişi ise, olay yerine gelen bir başka yolcu gemisiyle karaya ulaştırıldı. 'DENİZ GÜVENLİĞİ' TARTIŞMASI ALEVLENDİ Titanic'in batması dünya çapında 'deniz güvenliği' tartışmasını beraberinde getirdi. 1914 yılında imzalanan SOLAS (Denizde Can Güvenliği Sözleşmesi) ile pek çok yeni kural yürülüğe koyuldu. Getirilen kurallar şu şekilde: -Gemilerde yeterli sayıda cankurtaran botu bulundurma zorunluluğu -7/24 açık telsiz sistemi -Düzenli buzdağı uyarıları ve eğitimli gözcüler 85 YIL SONRA FACİADAN ESİNLENİLDİ... Titanic faciası, 1997 yapımı James Cameron imzalı filmle tekrar gündeme getirildi. Leonardo DiCaprio ve Kate Winslet’ın başrolünde olduğu film, yaşanan faciadan esinlenerek çekildi. Film dünya çapında gişe rekorları kırarak adeta kült bir filme dönüştü. TİTANİC'İN KARDEŞİ DE AYNI KADERİ PAYLAŞTI HMS Britannica, White Star Line'ın Olympic sınıfı gemilerinin üçüncüsü ve Titanic'in kardeş gemisidir. Aslen yolcu gemisi olarak tasarlandı fakat 1915’te 1'inci Dünya Savaşı sırasında hastane gemisine dönüştürüldü. Titanic’in batışından sonra güvenlik açısından yeniden tasarlandı ve daha sağlam hale getirildi. 1915–1916 arasında Çanakkale cephesine asker ve yaralı taşıdı. 21 Kasım 1916’da Yunanistan’ın Kea adası açıklarında bir Alman mayınına çarparak 55 dakikada battı. Bin 66 kişiden 30’u hayatını kaybetti. Britannica, savaşta batan en büyük gemi olarak tarihe geçti.
10 Nisan 1912'de insanlık tarihinin en trajik facialarından biri yaşandı. İngiltere'nin Southampton limanından ayrılan Titanic, 'asla batmaz' denilerek okyanusa açıldı. Hedefi New York limanıydı ancak beş gün sonra, 15 Nisan sabahı bir buzdağına çarparak Atlantik Okyanusu'nun derinliklerine gömüldü. Bu olay, denizcilik tarihinin en büyük felaketlerinden biri olarak kayıtlara geçti.

Titanic, 20'nci yüzyılın en büyük yolcu gemisi olarak inşaa edilmişti. 269 metre uzunluğunda ve 46 bin ton ağırlığındaydı. Gemide toplam 2 bin 229 yolcu ve mürettebat bulunuyordu. 16 adet su geçirmez bölme ile donatılmış olması, onun 'asla batmaz' olarak tanıtılmasına neden oldu. İç tasarımı ise dönemin otellerini kıskandıracak kadar gösterişliydi.

TÜM UYARILARA RAĞMEN YOLUNA DEVAM ETTİ

Titanic, kuzeye ilerledikçe buzdağı uyarıları artmaya başladı. Pek çok uyarıya rağmen gemi yüksek hızla yoluna devam etti. 14 Nisan gecesi gözlemciler bir buzdağı fark etti ancak her şey için artık çok geçti. Geminin iskele tarafı buzdağına çarptı ve birkaç su geçirmez bölme birden zarar gördü. Saatler içinde gemi ağır ağır su almaya başladı. Titanic’te sadece bin 178 kişilik cankurtaran botu bulunuyordu ve bu sayı gemideki yolcuların yarısından bile azdı. Ortaya çıkan kargaşa ve yetersiz hazırlık yüzünden yüzlerce kişi denize atlamak zorunda kaldı.

BİN 500 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ

Faciada yaklaşık bin 514 kişinin hayatını kaybettiği biliniyor. Kurtarılan yaklaşık 710 kişi ise, olay yerine gelen bir başka yolcu gemisiyle karaya ulaştırıldı.

'DENİZ GÜVENLİĞİ' TARTIŞMASI ALEVLENDİ

Titanic'in batması dünya çapında ' deniz güvenliği' tartışmasını beraberinde getirdi. 1914 yılında imzalanan SOLAS (Denizde Can Güvenliği Sözleşmesi) ile pek çok yeni kural yürülüğe koyuldu.

Getirilen kurallar şu şekilde:

-Gemilerde yeterli sayıda cankurtaran botu bulundurma zorunluluğu

-7/24 açık telsiz sistemi

-Düzenli buzdağı uyarıları ve eğitimli gözcüler

85 YIL SONRA FACİADAN ESİNLENİLDİ...

Titanic faciası, 1997 yapımı James Cameron imzalı filmle tekrar gündeme getirildi. Leonardo DiCaprio ve Kate Winslet’ın başrolünde olduğu film, yaşanan faciadan esinlenerek çekildi. Film dünya çapında gişe rekorları kırarak adeta kült bir filme dönüştü.

TİTANİC'İN KARDEŞİ DE AYNI KADERİ PAYLAŞTI

HMS Britannica, White Star Line'ın Olympic sınıfı gemilerinin üçüncüsü ve Titanic'in kardeş gemisidir. Aslen yolcu gemisi olarak tasarlandı fakat 1915’te 1'inci Dünya Savaşı sırasında hastane gemisine dönüştürüldü. Titanic’in batışından sonra güvenlik açısından yeniden tasarlandı ve daha sağlam hale getirildi. 1915–1916 arasında Çanakkale cephesine asker ve yaralı taşıdı. 21 Kasım 1916’da Yunanistan’ın Kea adası açıklarında bir Alman mayınına çarparak 55 dakikada battı. Bin 66 kişiden 30’u hayatını kaybetti. Britannica, savaşta batan en büyük gemi olarak tarihe geçti.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.