"Son Akşam Yemeği" Konseptine Tepkiler Büyürken Teknoloji Devi Reklamlarını Çekti
Olimpiyat Oyunlarının açılışında sergilenen performansta "Son Akşam Yemeği" tablosu taklit edildi. ABD merkezli teknoloji devi C spire, dini inanca saygısızlık yapıldığı gerekçesiyle reklamlarını çekme kararı aldığını duyurdu.
REKLAMLARI OLİMPİYATLARDAN ÇEKTİ
ABD merkezli teknoloji firması C Spire'ın X hesabından yaptığı açıklamada, Paris Olimpiyatlarının açılış töreninde "Son Akşam Yemeği" tablosu ve Hz. İsa ile dalga geçilmesi karşısında şoke olduklarını ifade etti. Açıklamanın devamında "C Spire olarak Olimpiyatlardan reklamlarımızı çekiyoruz." ibaresine yer verildi.
HZ. İSA'YA SAYGISIZLIK GEREKÇESİYLE TEPKİ TOPLADI
Fransa'da düzenlenen Olimpiyat Oyunlarının açılış töreninde "drag queen" (kadın kıyafeti giyip makyaj yapan erkek) performansıyla Hz. İsa'nın da yer aldığı "Son Akşam Yemeği" tablosunu taklit etti. Tasvir dini inanışa saygısızlık yapıldığı gerekçesiyle büyük tepki toplamıştı.
Fransa Katolik Kilisesine ait X hesabından yapılan açıklamada, "Bu tören maalesef Hristiyanlıkla alay eden sahneleri içeriyordu, bu durumu derin bir üzüntüyle karşılıyoruz." ifadeleri kullanılmıştı.
TOPLUMSAL HOŞGÖRÜ AMAÇLANMIŞ
Öte yandan, Paris 2024 sözcüsü Anne Descamps, Hristiyanların tepkisini çeken 'Son Akşam Yemeği' taklidi nedeniyle yaptığı açıklamada "Açılış töreni toplumsal hoşgörüyü kutlamaya çalıştı. Bu amaca ulaşıldığına inanıyoruz" ifadelerini kullanarak özür diledi.