Eyüp Aksu'dan Çarpıcı Açıklamar: İmamoğlu'na Yanıt!
İTEO Başkanı Eyüp Aksu, Sarıyer Söz Gazetesi'nden Aykut Metehan'a özel açıklamalarda bulundu. İstanbul'a 2 bin 500 uygulama tabanlı taksi sitemini doğru bulduklarını ancak kriterlerin yetersiz olduğunu belirten Aksu, korsan taşımacılık yapan uygulamalara da değindi. Martı isimli korsan taşımacılık yapan uygulamanın hukuki olmadığını, taksicilik yapabilme lisanslarının bulunmadığını ve bu şirketin sadece scooter lisansı olduğunu ifade etti.
"TRAFİK SORUNU ÇÖZÜLMEDEN TAKSİ SORUNU ÇÖZÜLEMEZ"
İstanbul'da trafik sorunu var. Bu sorun çözülmeden hiçbir sorun çözülmez. Trafik yoğunluğu yüzde 94'e ulaşıyor. Önceden 15 dakikada adrese götürdüğümüz bir yolcuyu maalesef 1 buçuk saat götürebiliyoruz. İstanbul'da taksi sayısının artışıyla bu sorunlar çözülmez.
"TOPLU TAŞIMADAN UCUZ BİR TARİFEYE SAHİBİZ"
Günde 2 milyona yakın yolcu taşıyoruz. Toplu taşımadan ucuz bir tarifeye sahibiz. Bu sebeple vatandaşlarımız toplu taşımayı değil, taksiyi tercih ediyorlar. Bizim tarifemizin artışı şart.
"TAKSİ SAYISININ ARTIRILMASI SORUNU ÇÖZMEZ"
İstanbul'da trafik sorununu ve korsan aplikasyonları bitirsinler, ondan sonra İstanbul'da kaç taksiye ihtiyaç olduğunu konuşalım. Bu sorunlar çözülmeden taksi sayısının artırılması bu sorunu çözmez.
"İHALE SÜRECİ BAŞLAYACAK"
Yıllardır Sayın İmamoğlu'nun taksi sayısını artırma yönünde bir ısrarı vardı. Biz de bir üniversiteye rapor hazırlatalım o rapora göre konuşalım dedik. Sayın başkan (İmamoğlu) ikinci dönem seçildiğinde bize şunu söyledi;
"Artık esnafın istemediği hiçbir şey yapmayacağız. Taksi sorununu Taksi Master Planı ile çözeceğiz. 5 yıl ortak istişare yapacağız" dedi.
Bizler de gerek bakanlığımız gerekse de İBB ile oturduk konuştuk. Kanuna ve hukuka uygun bir şekilde 10553 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı'na istinaden 2 bin 500 taksi gündeme alındı. Şimdi ihale süreci başlayacak.
"BU BİR DAYATMADIR"
Bu yeni sitemde (2 bin 500 taksinin artırılması) bu sisteme dahil olan taksiler yoldan veya duraktan yolcu alamayacak. Sadece uygulama üzerinden çağrı kabul edebilecek. Ancak biz bu sadece uygulama üzerinden çağrı kabulüne karşıyız. Çünkü bu bir dayatmadır. Biz istiyoruz ki bu 2 bin 500 taksi de her yerden yolcu alabilsin. Biz mecburiyetin ve dayatmanın her türlüsüne karşıyız. Bu şekilde olursa firmalar komisyonu artırıp bunu bir fırsatçılığa dökebilirler.
"LİSANSLI FİRMA SAYISI 6'YA ÇIKACAK"
3 adet lisans almış uygulama bazlı firma var. Bu 3 firma ile isteyen taksi esnafı çalışabilir. Ayrıca lisans almayı bekleyen 3 firma daha var. İsteyen arkadaşımız isteyen firmayla çalışabilir.
"MARTI TAG TESCİLLİ KORSAN TAKSİCİDİR"
Martı Tag lisans alamaz. Bu firma bizim muhattabımız değil. Martı tag isimli firma kanuna, hukuka ve yönetmeliğe aykırı bir şekilde 'korsan taksicilik' yapıyor. Bunların sadece scooter lisansı var. Biz bu firma ile adli süreci başlattık. Bütün resmi mercilerce bunların korsan taksicilik yaptığı tescillenmiş durumda.
"PLAKA FİYATLARININ DÜŞMESİ DOĞAL ANCAK ARTACAK"
Sektörde sayı artışı olduğu zaman plaka fiyatlarının esnemesi (düşmesi) doğaldır. Ancak 2 bin 500 taksinin ihale süreci tamamlandıktan sonra bu plakalar değerini daha iyi bir konuma getirecektir.
Sayın İmamoğlu bizi ve esnafımızı çok sever. Biz sadece şunu söyledik. Bu sistem hukuka uygundur. Ancak net olarak söyleyelim ki bir kişi ikinci bir taksi plakası satın alamaz. Bu yasak. Üzerine taksi kayıtlı olmayan kişiler bu uygulamadan yararlanabilirler.
"DÜNYANIN EN PAHALI AKARYAKITINI KULLANARAK EN UCUZ TARİFEYLE HİZMET VERİYORUZ"
Yüzde 100 tarife artışı istememizin sebebi şu: Dünyada en pahalı akaryakıtı kullanarak en ucuz tarifeyle hizmet veriyoruz. Giderlerimizi karşılayamıyoruz. Toplu taşımadan çok ucuzuz. Bizim neden yüzde 100 zam istediğimiz aşikar. Bu artış yapılırsa bu mesleği sürdürebiliriz.
"ÖNCELİĞİMİZ HER ZAMAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ"
Şikayetlere karşı (müşteri seçme, yolcu almama) bizim bir yaptırım yetkimiz yok. Bizim tek önceliğimiz müşteri memnuniyeti. Yanlış yapan esnafın cezalandırılmasını tale ediyoruz. Ancak burada bize bir yetki verilmiyor.